22.1.09

suur vaikus

mu blog on tühi.. ja ega siia eriti miskit kribada olegi.. ei mäleta, millal viimati kodus süüa tegin.. päris süüa.. mitte praetud verikäkki või kalapulki.

Käisin Helsingis emal külas.. no, esimese päeva veetsime koos rõivaid šopates.. jaanuari aled, teate küll :D Käisime Ilse juures einestamas. Ta pakkus riisipada mingi mõnusa wokiseguga, milles olid ?merikastani viilud? - minu jaoks midagi uut.. pisut pähkline, pisut redise moodi. Pajaroa kõrvale lahendasime ära Eestist kaasa võetud Martini Asti :) õhtul tegime tortellinisid tomatikastmes, jõime veini ja õlut - üsna alkoholirohke päev/õhtu/öö. Teisel päeval läks ema tööle ja mina kondasin üksi.. mööda toidupoode ja kaltsukaid. mõnus. midagi väga ostma ei kippunud - kodus asjade uputus ja lihtsalt sellepärast, et asi on odav, seda koju vedama ei hakka. aga armsaid asju oli lademes.. esimese hooga krabad kätte, siis mõtled ratsionaalselt ja paned riiulisse tagasi.. ja siis jääd kahetsema pärast, et ikkagi ära ei ostnud.. sest see pisi-pisike portselanist kukk oleks ju nii hästi sobinud mu kolme põrsakese ja portselanbeebi kõrvale.. ah, las jääda siis. asjadekultus.

Ilse elab Hakaniemis ja see on hea. see on kohe väga hea. sest kesklinn on sealt jalutuskäigu kaugusel ja Hakaniemis on turg.. hea turg, ilus turg, lõhnav ja maitsev turg. Kui turuhoone uksest sisse astusin, ahmisin kõigi meeltega seda, mida seal pakkuda oli - lõhnad! oi, millised lõhnad - kala - igasugust värsket kala, hiidkrevetid, karbid, liha - lammas, porod, sea-, kana-, ja loomaliha.. ilus liha, väga VÄGA isuäratav liha.. Maitseained ja kuivatatud puuviljad - arvata on, et näppisin ja nuusutasin pea igat purki eraldi. kaasa ostsin cayenne'i (see oli lihtsalt nii ilus ja punane.. mu kodune purgike mingit ebalevat punakas-pruuni pulbrit kahvatus selle tulise värvi ees) ja vanillikaunad. Ahjaa - pagaritooted - nii isuäratavad.. piidlesin ühe leti ees, siis jälle teise leti ees.. ei suutnud midagi otsustada.. silmadega sõin kõike. kuna olin taas Ilsele külla minemas, ostsin külakostiks kaasa õuna-kaneeli stritsli, mis oli kaetud ohtra, tõeliselt ohtra glasuuriga :)
ma armastan seda, kuidas neil seal kõike pakitakse - stritsel tõsteti ilusa pitspaberiga vooderdatud karpi ja seoti šokolaadipruuni paelaga kinni.. no lausa lust külla minna ju :) ja lillepoes - ma mõtlesin, et ostan Eestisse sealt lilli kaasa, et kõik näeksid, kui armsalt lilli pakitakse - nagu muinasjuturaamatus - lillepotike või kimp keeratakse pabertuutusse, millele paelast sang külge seotakse - need kulunud-pruunid-roosakirjud pabertuutud nööriga ümber tüdrukute randmete .. see on nii ilus :) (oijah, mu romantikupool sai nii suure pai :))

Hiinakas! ma käisin mingi terve hunniku india toidu ja nännipoode läbi aga üks väike hiinakas oli eriti lahe.. nii haigeid asju müüdi, et oleks tahtnud väga kõike katsetada.. aga et majandus-surutis rahakotile surub, valisin välja mõned "kindlapeale minekud": 1. õnneküpsised - kes siis ei armastaks õnneküpsiseid! :D 2. riisipaber - mitte see, millest kaarte ja lambikupleid teha saab vaid ikka söödav. 3. värsked lootosetaime seemned. piisavalt. inspireerib küll juba :) igasuguseid vaakumpakendatud marineeritud aedvilju ja näiteks taimetoitlase kanaliha oleks võinud ka kaasa võtta aga ega see Helsingi nüüd nii kaugel ka pole :)

See, et ma tagasi koju tulin, ei tähenda veel, et söögitegemisega tegelema oleks hakkanud. eip. noortefoorum vajab korraldamist.. jooks-jooks siia, jooks-jooks sinna, praeguseks peaks enamvähem kõik paigas olema.
ja AHJAA, koolis käisin ka vahepeal - Kuktuuritöötajate talveakadeemia. hea, ega teadmised mööda külgi alla voola. ja ma tahaks niiväga "päriselt" kõrgkoolis käia aga laste kõrvalt niipea ei saa.. käin siis paari päeva kaupa täiendkoolitustel :) enne kooliminekut tõstsin lihakamaka sulama - jällegi - majandus-surutis ja tuleb süüa seda, mida on - liha ja kartulit ikka jagub. Arles tegi ahjuliha. päris hästi teeb süüa, ma mõtlen.. äkki ma võtangi koduköögist ka väikese puhkuse - las möllutab :D ta oli isegi töö juures noorteka lastega küpsisetorti teinud.. tubli on, nälga ei sure :)

nii, kell on 8.40. anni jäi magama, lähen heidan ka pisut pikali :)

1 kaasa mõtlemist:

vahterliina January 23, 2009 at 1:12 AM  

kõike seda sebimist ma vaikuseks ei nimetaks. see on see titeema tunne, et sebid ja sebid, aga tulemust pole. tegelikult on.